İzmir, Çiğli, Karşıyaka Ortodonti-Diş Teli-
Şeffaf Plak Tedavisi

Düzgün dişlere sahip olmak artık çok kolay! Diş teli veya şeffaf plak tedavisi için bize ulaşın ve hemen randevunuzu alın.

Ortodonti Nedir?

Ortodonti; diş ve çene gelişimi esnasında çeşitli sebeplerle bozuklular meydana geldiğinde bu bozuklukları teşhis ve tedavi eden diş hekimliğinin bir anabilim dalıdır.

Ortodontist; diş hekimliği üzerine 4 yıl daha uzmanlık eğitimi gören kişilere denir. Ortodonti erken yaşlardaki bireylere yapılabileceği gibi ileri yaşlardaki bireylere de uygulanabilir.

İzmir,Çiğli,Karşıyaka Ortodonti Diş Teli Tedavisi

Ortodontik Tedavi Neden Yapılır?

Ortodontik tedaviler günümüzde giderek popülerliğini arttıran bir diş hekimliği branşıdır. Ortodontik tedavi görülmesi, kişinin daha özgüvenli gülümsemesini sağladığı gibi ileri dönemlerde oluşabilecek çene eklemi problemlerinin de önüne geçer.

Neden ortodontik tedavi görülmesi ve kimlerin ortodontik tedaviye ihtiyaç duyabileceğini madde madde sıralamak gerekirse;

• Dişlerinde çapraşıklığı olan bireyler

• İskeletsel olarak biz diş doktorların nitelendirdiği çene gelişiminde problem olan bireyler. (Bu durum çene darlığı ya da ileri düzeyde çene gelişimide olabilir)

• Doğuştan diş eksikliği yaşayan ya da gömülü kalmış dişleri bulunana bireyler

• Alt ve üst dişlerini kapattığında dişler arası boşluk yaşayan bireyler

• Daimî dişler arası boşluk (diastema) yaşayan bireyler

• Üst ön dişlerin alt ön dişleri çok kapattığı derin örtülü kapanışı olan bireyler

• Konuşma bozukluğu yaşayan bireyler olarak sıralanabilir.

Bu sıralanan maddeler çeşitlendirilebilir ve türetilebilir. Ortodontik tedavinin ana iki amacı vardır. Birincisi estetik ve özgüvenli gülüşler yakalamak ve ikincisi de ileri yaşlarda yaşanabilecek çene eklemi problemlerinin önüne geçmektir.

İzmir,Çiğli,Karşıyaka ortodonti Diş Teli Fiyatları

Dişlerde Neden Çapraşıklık Olur?

Dişlerde yaşanan çapraşıklıkların birincil etkeni kalıtımsal faktörlerdir. Diş ve çene yapımız ebeveynlerimizden gelen genler sayesinde oluşturur. Tıpkı vücudumuzdaki diğer yapı taşlarımızda olduğu gibi.

Örnek vermek gerekirse anneden küçük diş yapısı babadan büyük çene yapısı genler vasıtasıyla taşınırsa bu durumda kişinin dişlerinde çapraşıklık değil diş aralarında boşluk olacaktır.

Ya da babadan büyük diş yapısı anneden küçük çene yapısı kalıtımsal olarak kişiye geçerse bu durumda da çenedeki dişlerde çapraşıklık meydana gelecektir. Bu sebeple gen diş çapraşıklığı konusunda önemli yer tutmaktadır.

İkincil etken olarak; bebeklik ve çocukluk döneminde emzik kullanımı, parmak emme gibi alışkanlıklardır. Bu alışkanlıklar, ebeveynler tarafından bıraktırılamaz ise hem dişlerde hem de çenelerde deformasyonlar görülebilir.

İzmir,Çiğli,Karşıyaka En iyi Çocuk Ortodontisti

Ortodontik Tedavi Nasıl Yapılır?

• Ortodontik tedavi görecek bireylere sunulabilecek tedavi seçenekleri iki ana başlık altında incelemek gerekirse bunlardan birincisi diş teli ile yapılan telli ortodontik tedavi ve ikincisi şeffaf diş teli diye adlandırılan şeffaf plak yani telsiz ortodontik tedavidir.

Telli Ortodontik (Diş Teli) Tedavi

Hareketli Ortodontik Aparatlar:

Hareketli ortodontik aparatlar karışık dişlenme döneminde (7-11 yaş aralığında) bireylerde çene darlığı problemi tespit edilirse uygulanan tedavi şeklidir. Bu tedavi biçimine birinci faz ortodontik tedavi denir.

Bu tedavi ile beraber çene gelişimi desteklenir. İstenilen çene gelişimi desteklendikten ve daimî tüm dişleri çıktıktan sonra gerekli ikinci faz tedavilerine geçilir.

İzmir,Çiğli,Karşıyaka Haraketli Ortodontik Aparat

Sabit Ortodontik Aparatlar:

İzmir,Çiğli,Karşıyaka Sabit Ortodonti fiyatları

Telsiz Ortodontik Tedaviler, Invisalign Tedavisi - Şeffaf Plak Tedavisi

Gün geçtikçe hastalarımızın estetik beklentileri artmakta ve gülümserken ağızlarının içinde tel görünmesini istememektedir. Bu sebeple geliştirilen şeffaf plak teknolojisi ortodontik tedavide yeni bir çağın başlamasını da sağlamıştır.

Telsiz (şeffaf plak) ortodontik tedaviler ile dişlerdeki çapraşıklıklar düzeltilebileceği gibi çene darlığı problemleri de giderilebilmektedir. Telsiz (şeffaf plak) ortodontik tedavi ile hastalarımıza tedavinin son hali tedavi başlangıcında da gösterilebiliyor olması şeffaf plak tedavisinin avantajıdır. Şeffaf plaklar kişiye özgü üretilen ve günde 22 saat ağızda bulunması gereken sistemlerdir. Maliyeti telli ortodontik tedavilere göre daha yüksek olması dezavantaj gibi görünüyor olsa bile çok daha konforlu olduğu kesindir.

İzmir,Çiğli,Karşıyaka Şeffaf plak,braket diş teli

Braket Bakımı, Diş Teli Temizliği ve Ağız Temizliği İçin Neler Yapılmalı?

Ağız hijyenine ortodontik tedavi görüldüğü süre boyunca her zamankinden daha fazla dikkat etmek gerekir. Ağıza harici yerleştirilen aparatlar nedeniyle ağız hijyenine yeteri kadar dikkat edilmezse dişlerde diş taşı birikimi ve diş yüzeylerinde lekelenmeler olabilmektedir. Ağız hijyenini daha iyi idame etmek için;

• Günde 2 defa 2’şer dakika dişler fırçalanmalı.

• Ara yüz fırçaları ve ve özel diş ipleri kullanılmalı

• Ağız duşu olarak bilinen şarjlı özel cihazlar kullanılmalı

• Ağız çalkalama suları kullanılmalıdır.

İzmir,Çiğli,Karşıyaka Diş Teli Temizliği ve bakımı

Tedavi Sürecinde Nelere Dikkat Etmek Gerekir?

Teller ilk takıldığında ağızda bir doluluk hissi olacaktır. Bu durum bazen takılan braket ve tellerin hastaların yanaklarını incitebilir. Böyle bir durum ile karşılaşıldığında ortodontist braket ve tellerin üzerine hastaların kolaylıkla yerleştirebileceği ortodontik mumlar verir. Yine tel tedavisine başlandığında her hastada olmasa da ilk birkaç gün ağrılar olabilir. Böyle bir durum ile karşılaşıldığında ortodontist ve diş hekiminizin önerileri doğrultusunda ağrı kesici kullanılabilir.

Hastaya diş telleri takıldığı seanstan itibaren bireyler olabildiğince sert ve şekerli gıdalar tüketmemelidir. Sert gıda tüketimi tellere ve diş yüzeyine yapıştırılan braketlere zarar verebilir ve braketlerin düş yüzeyinden kopmasına neden olabilir. Aynı şekilde şekerli, yapışkan gıdaların tüketilmesi de benzer etkiye sebep olur.

Hastalarımız cips ve asitli gıda tüketiminden uzak durmaları gerekir. Asitli gıdalar ve karyojenik gıdalar tüketildiği taktirde dişlerde çürümeler meydana gelebilir.

Hasta hekim koordinasyonu çok önemlidir. Randevulara zamanında gelinmelidir. Randevulara zamanında gelinmediği taktirde tedavi süresi uzayacaktır ve arzu edilen etkinlik görülemeyecektir. Bu sebeple özellikle çocuk hastalarımız aileleri ve hekimi tarafından daha çok bilinçlendirilmelidir.

Ortodontik tedavi süresince hekim bir takım özel lastikler ya da özel aparatlar hastaların kullanmasını isteyebilir. Bu durumda hastaların verilen bu aparatları kullanması tedavinin doğru şekilde ilerlemesini kolaylaştırır.

BLOG

Bir diş sorununuz mu var? Çözüm için adım atın ve diş tedavileri hakkında bilgi edinin! Hemen blog sayfamızı ziyaret edin ve sağlıklı bir gülümseme için ilk adımı atın.

Henüz bu dilde yayınlanmış bir yazı yok
Yayınlanan yazıları burada göreceksiniz.
  • Lamine Diş Kaplama İşlemi Kaç Seans Sürer?
    Porselen yaprak dişlerin yapımı hastaların tüm ağız bakımları yapıldıktan sonra 2-3 seans ve 5-7 gün toplam süre ile biter. Birinci seansta preperasyonlar yapılıp dişler ölçü alımına uygun hale getirilir ve ölçü alma işlemi sonrası gerekli görülür ise geçici dişler yapılır. İkinci randevuda diş eti ile dişlerin uyumları kontrol edilir. Sonraki seans ya da seanslarda hastanın beğenisine sunulur ve eğer hastalarımız yapılan işlemden memnun kalırlarsa lamine dişler daimi olarak özel yapıştırıcılarla yapıştırılır.
  • Lamine Diş Kaplama Yapıştırıldıktan Sonra Düşer mi?
    Porselen lamine dişler için özel olarak üretilen reçine esaslı özel yapıştırıcılar mevcuttur ve yapılan yaprak porselenler bu özel yapıştırıcılarla yapıştırıldıkları için porselen laminelerin desimante olması yani düşmesi çok sık karşılaşılan bir durum değildir. Ancak yapıştırma prosedürüne diş hekimi uygun davranmadıysa ya yapıştırma sırasında tükürük ya da su geldi ise diş yüzeyine o zaman yapıştırıcıda tam bir adezyon sağlamaz diş yüzeyine. Bu durumda yapılan laminenin erken dönemde çıkmasına sebep olur. Yine hekim kaynaklı bir faktör olan diş ile laminenin tam uyumlu yapılmamasıdır. Böyle bir durum varsa doğru olan hekimin yaptığı işi en başa alıp yeniden lamine dişlerin üretilmesi olmalıdır. Ancak buna uygun davranılmadığı durumda lamineler maalesef erken dönemde düşebilir. Ağız hijyenini iyi sağlamayan ya da asitli gıdalar tüketen hastalarda veya tüketilmemesi gereken gıdalar tüketildiğinde laminelerde kırıklar ya da düşmeler olabilir. Diş sıkan bireylere diş plağı ile beraber botox uygulaması yapılmalıdır.
  • Zirkon Diş Kaplama ve Lamine Diş Kaplama arasındaki Fark Nedir?
    Zirkon kaplama ile porselen lamine yaprak kaplama arasındaki en büyük fark dişe uygulanan diş sert dokusu eksiltme miktarıdır. Zirkon diş kaplamalarında dişin çepeçevre tüm yüzeylerinden 0,9-2 mm kadar diş sert dokusu kaldırılarak yapılırken, porselen lamine dişlerde bu oran dişin tek yüzeyinden en fazla 0,3-0,6 mm kadar sert doku eksiltmesi ile mümkündür.