İzmir,Çiğli All-On-4&6 Diş İmplantları

Hayatınızı değiştirecek diş implantları hakkında daha fazla bilgi edinmek için hemen web sayfamızı ziyaret edin ve uzman diş hekimlerimizle iletişime geçin. All on 4 ve All on 6 implant tedavileri ile sağlıklı ve doğal gülüşünüzü geri kazanın. Randevunuzu hemen alın ve kendinizi yeniden keşfedin.

İzmir, Çiğli All On 4 ve All On 6
İmplant Diş Tedavisi

All on Four & All on Six İmplant Diş Tedavisi Nedir?

İzmir, Çiğli, Karşıyaka Dt.Dr.Kutay Gürel kliniğimizde All on four ve All on six implant tedavisi tam diş eksikliği olan bireylere uygulanan bir sistemdir. Her diş eksikliği için birer implant yapılmasındansa  dört ya da altı implant yapılarak tasarlanan uygulamadır. All on 4 & All on 6 implant uygulamaları çoğunlukla alt ve üst çene kemiklerinin arka bölgelerinde yetersiz kemik desteği olan bireylere uygulanır. Bu sistem ile ileri cerrahi tekniklere gerek duyulmadan hastaların konforu sağlanır.

Geleneksel implant tedavilerinde çene kemiklerinin arka bölgelerinde kemik olmadığında kemik tozu ve greft uygulamaları gerekir ve bu işlemler hem maliyeti arttırır hem de zaman olarak 9-12 ayı bulabilir. All on four ve all on six implant diş ile anatomik olarak uygun olmayan bölgelerden kaçarak implant dişler farklı açılara yerleştirilir ve özel olarak üretilen protez ara parçaları ile hastalar protezlerine kavuşurlar.

All on four ve all on six implant diş uygulamaları ile hastalar implant operasyonundan sonra eğer ki kemik yapısı el veriyorsa hemen geçici dişlerine kavuşabilir. İmplant dişler kemikle tam kaynama süresi beklendikten sonra daimî protezleri yapılır.

All on 4- All on 6 İmplant Diş Tedavisi Nasıl Yapılır?

• All on four ve all on six dental implant tekniğinde öncelikli olarak hastanın genel ve dental anamnezi alınır.

• Dijital röngen görüntüleme tekniklerinden olan panaromik röngen ya da dental volumetrik tomografi röntgen filmi tedarik edilir.

• Operasyon bölgesinin 3 boyutlu tanı modeli elde edilir.

• Operasyon çoğunlukla lokal anestezi dediğimiz ilgili bölgenin uyuşturulması ile gerçekleştirilir. Bazı durumlarda genel anestezi tercih eden bireylerde olabilmektedir.

• Cerrahi işlem yaklaşık 1,5-2 saat kadar sürmektedir. Bu süre zarfı boyunca hastalar herhangi bir ağrı hissetmezler.

• Eğer çene kemiği uygunsa hastalara geçici protezler de 72 saat içerinde teslim edile bilinir.

• Operasyondan sonra 7-10 gün sonra dikişler alınır.

• Birinci ay kontrolü için hastalar tekrar çağırılır ve röntgen filmleri alınır.

• İmplantların çene kemiği ile tam kaynaşması için 3-4 ay beklenir ve daha sonrasında daimî, kalıcı protezler hastaya teslim edilir.

İzmir, Çiğli, Karşıyaka All-on-four implant diş tedavisi

All on Four-All on Six İmplant Diş Kimlere Uygulanır?

All on 4 ve All on 6 implant dişin uygulandığı hasta gruplarını madde madde sıralamak gerekirse;

• Genel sağlık durumu iyi olan hastalar

Kontrolsüz şeker hastalığı, doktor konsültasyonu ile dahi kontrol altına alınamayacak kan faktör eksikliği olan ve kan sulandırıcı kullanan hastalar, kemoterapi gören hastalar, baş boyun bölgesinde radyoterapi görmüş hastalar, bifosfanat kullanan hastalar ve bir takım otoimmün rahatsızlığı olan bireylere All on 4 ve All on 6 implant dişlerin yapılması çok uygun olmamaktadır.

• Tam dişsiz hastalar

• Tam dişsiz hastalar olup ileri kemik erimesi olan bireyler ve ileri cerrahi işlem istemeyen bireyler

• Hareketli protez kullanan ve hareketli protezlerinden memnun olmayan bireyler

• Geleneksel tam çene implant uygulamalarına göre biraz daha ekonomik yol arayan bireyler

İzmir,Çiğli,Karşıyaka en iyi İmplant Diş Merkezi

All on Four-Six İmplant Diş Tedavisi Ağrılı mıdır?

All on 4 ve All on 6 implant dişler ağrı, şişlik ve ödem açısından değerlendirildiğinde; geleneksel implant sistemlerinden pek farklı sayılmazlar. Çünkü yine lokal anestezi yapılır ve hastalar cerrahi işlem boyunca herhangi bir ağrı hissetmezler.

Elbette operasyon sonrası anestezinin etkisi geçmesiyle beraber geleneksel implant diş uygulamaların da olduğu gibi implant diş uygulanan bölgelerde sızlamalar ve ödem görülebilir. Sızlama ve ödemin daha kontrollü olması için diş hekimi muhakkak ilaç önerisinde bulunacaktır. Böylelikle operasyon sonrası gelişmesi beklenen durumlarda daha kontrollü olarak ilerleyecektir.

Ağrı implant diş operasyonu sonrası ilk üç gün en yüksek seviyeye ulaşır ve sonrasındaki günlerde azalarak en geç 10 gün içerisinde sonlanır.

All on Four-All on Six İmplant Diş Tedavi Sonrası Nelere Dikkat Etmek Gerekir?

All on 4 ve All on 6 implant diş operasyonu sonrası diş hekiminin vermiş olduğu ilaçlar hastalar tarafından kullanılmalıdır.

Eğer hekim ağız çalkalama suyu, ağız gargaraları verdiyse, ilk 24 saat bu gargarayı yapmamaları gerekmektedir. Çünkü ilk 24 saat asla çalkalama tükürme yapılmaması gerekmektedir. Ağız gargarası da bu sebeple kullanılmamalıdır ilk 24 saat.

İlk 24 saat sızıntı şeklinde kanama olabilir bu durum olağandır. Eğer bu durum devam ederse muhakkak bu durum hekim ile paylaşılmalıdır.

Operasyon sonrası buz jel, buz kompres verilecektir. Diş hekiminin, diş kliniğinin önerileri doğrultusunda özellikle ilk 24 saat aralıklarla uygulanması olası şişlik, ağrı ve ödemin azalmasına katlı sağlayacaktır.

Belki de en önemli olgu özellikle 24 saat asla sigara ve alkol tüketilmemesi gerektiğidir. Bu süre ne kadar daha uzatılırsa o kadar hasta için fayda sağlayacaktır.

Sigara ve alkol kullanımının implant dişin çene kemiği ile kaynamasına engel olacağı unutulmamalıdır.

Ağır spor aktiviteleri ilk 3 gün yapılmamalıdır ve eğilip kalkma hareketi yapmamaları önerilir.

All on 4 ve All on 6 İmplant diş yaptıran hastalar duş almak isterlerse mümkün olduğunca operasyondan bir gün sonra duş almaları önerilir.

BLOG

Bir diş sorununuz mu var? Çözüm için adım atın ve diş tedavileri hakkında bilgi edinin! Hemen blog sayfamızı ziyaret edin ve sağlıklı bir gülümseme için ilk adımı atın.